Požadavků od seniorů má letos Heimstaden dvojnásobek oproti loňsku

Více požadavků na úpravu bytu, ale i odhodlání říct si o pomoc s vyřízením pečovatelského příspěvku. Tím se v současné době nejvíc zabývá naše speciální služba pro seniory - Senior asistent.
Tuto službu pro Heimstaden zajišťují tři školené terénní pracovnice, funguje již sedm let a je velmi žádaná. „Za celý loňský rok nás kontaktovalo 600 seniorů, letos už více než tisíc a ještě není konec roku,“ říká mluvčí české pobočky Heimstaden Kateřina Piechowicz.
Letos navíc služba zaznamenala nový typ požadavku. Senioři začínají projevovat zvýšený zájem o příspěvek na péči. „Nejčastěji se na nás obracejí samostatně žijící lidé. Špatně se pohybují a nezajistí si lékaře ani běžné pochůzky bez pomoci. Nevědí, že příspěvek na péči existuje, a pokud ano, nedokáží si jej vyřídit. Administrativní úkony a vyhledání správného poskytovatele služby jsou pro ně složité. Právě s tím jim dokážeme pomoci a čím dál víc seniorů žijících v našich bytech toho využívá,“ vysvětluje Kateřina Piechowicz.
Senior asistent pomáhá seniorům, kteří mají potíže s mobilitou, ale také se zajišťováním úprav v domácnosti. „Na naše náklady přebudováváme vany na sprchové kouty nebo instalujeme na vany dvířka. Je to efektivní řešení koupelen v případě, kdy se senior rozhodne v bytě zůstat a nechce se stěhovat do zařízení pro seniory,“ doplňuje Piechowicz. Letos jsme takovéto úpravy provedli už ve více než dvou stovkách bytů.
Přečtěte si více na tomto odkazu: heimstaden.cz/cz/senior-asistent.

Zpět
maskot