Kvůli očkování jsme již kontaktovali přes tisícovku seniorů
Uvědomujeme si, že situace kolem očkování proti covidu-19 není obzvláště pro seniory jednoduchá, proto svým klientům starším 80 let už od 18. ledna pomáháme s registrací a dopravou na vakcinaci.
O rady ohledně očkování má zájem zhruba třetina z nich. Jedná se mnohdy o samostatně žijící seniory, kteří neumějí používat internet a nedokážou se sami zaregistrovat. Službu zajišťuje pět telefonistek, každá zvládne denně až 50 hovorů.
„Naše telefonistky se snaží být co nejsrozumitelnější, protože celá situace je pro seniory složitá. Jsou zvyklí chodit ke svým lékařům a teď musejí za očkováním i cestovat a být připraveni, že se termín změní. Ocení, že to někdo pohlídá za ně. Pokud mají zájem, zařídíme pro ně i dopravu,“ říká generální ředitel Heimstaden Jan Rafaj a dodává, že zhruba pět procent všech seniorů nemá rodinu ani nikoho blízkého, a tak je odkázáno na pomoc zvenčí.
V době vládních omezení podporujeme své klienty celou řadou programů. Kromě seniorů pomáháme i nájemcům nebytových prostor jak s administrováním žádostí o kompenzační dotace (více na www.centrumpropodnikani.cz), tak i prostřednictvím úspěšného projektu „Myslíme na vás“. Nakupujeme jídlo a pití od restauratérů, kteří sídlí v našich prostorách a mají kvůli pandemii zavřeno. To pak zdarma rozvážíme lékařům a sestřičkám v nemocnicích v Ostravě, Havířově a Karviné.
Chceme být také odpovědný zaměstnavatel. Snažíme se své zaměstnance před nákazou ochránit nejen testováním, ale také zajišťováním dostatečně funkčních ochranných pomůcek, rozdělením pracovních týmů do skupin nebo třeba ozonéry, které jsme instalovali do klientských center.